Z bólem zęba nie wygramy. Pojawić się może z dnia na dzień i nie zawsze pomoże na to tabletka przeciwbólowa. Konieczna staje się wizyta u dentysty. W Ubezpieczeniu dla Opiekunów Osób Starszych taka wizyta jest uwzględniona w kosztach leczenia.
Z bólem zęba nie wygramy. Pojawić się może z dnia na dzień i nie zawsze pomoże tabletka przeciwbólowa. Konieczna staje się wizyta u dentysty. W Ubezpieczeniu dla Opiekunów Osób Starszych taka wizyta jest uwzględniona w kosztach leczenia. Od kwietnia 2023 roku, od kiedy Ubezpieczenie jest w sprzedaży, otrzymujemy od Państwa wiele pytań, dotyczących tej polisy. W tym artykule zebraliśmy pytania, dotyczące wizyty u stomatologa, dentysty czy chirurga szczękowego. Zatem, co zrobić, gdy bolący ząb staje się nie do zniesienia?
Na nasze pytanie odpowiada Pan Marek Krzynowek, Dyrektor Agencji ERGO Hestia S.A. w Olsztynie | |
1. Co zrobić, gdy boli ząb?
Czy mając polisę muszę kontaktować się z ubezpieczycielem, czy mogę samodzielnie wybrać najbliższy gabinet, gdzie uzyskam pomoc?
"Polisa kosztów leczenia co do zasady ma na celu pokrycie wszystkich kosztów związanych z nagłym zachorowaniem lub wypadkiem jaki ma miejsce poza granicami RP, dotyczy także bólu zęba"
Jak wygląda procedura, krok po kroku, gdzie zadzwonić, jakie informacje przekazać?
"Procedura jak przy każdym innym nagłym zachorowaniu czy wypadku, dzwonimy na infolinię, mówimy co się dzieje, jaki mamy problem, konsultant w zależności od rodzaju problemu organizuje pomoc, np. kieruje do najbliższej kliniki w celu udzielenia pomocy, w nagłych sprawach organizuje karetkę"
Czy otrzymam pomoc w rozmowie z dentystą, gdy mój komunikatywny język obcy nie wystarcza?
"Tak, połączenie do Centrum Alarmowego kieruje na polskojęzyczną infolinię, jeżeli pomoc medyczna wymaga tłumaczenia to jest to organizowane w ramach pomocy assistance, na bazie połączenia telefonicznego"
Raport medyczny z diagnozą (do czego to służy)?
"KL ma za zadanie pokrycie NIEZBĘDNYCH kosztów pomocy medycznej do momentu kiedy pacjent ma możliwość bezpiecznego (z punktu medycznego) powrotu do kraju i kontynuowania leczenia w kraju, to bardzo ważne by wiedzieć, że polisa ma zadanie pokrycie leczenia za granicą RP do tego momentu, jeżeli jest konieczne to organizuje się TRANSPORT MEDYCZNY do kraju by w Polsce kontynuować leczenie, przeprowadzić ewentualnie konieczne operacje itp., czasami jest to transport lądowy, czasami lotniczy"
Czy wizyta jest bezpłatna czy trzeba mieć przy sobie gotówkę, jeśli tak, do max jaką kwotę trzeba przy sobie posiadać?
"Nasza polisa gwarantuje pokrycie kosztów leczenia, wizyty . nie mamy wpływu na sytuacje, kiedy klinika, lekarz do którego trafiamy nie akceptuje naszej gwarancji zapłaty i chce gotówkę. Wtedy prosimy do nas zgłosić ten fakt, opłacić i wziąć rachunek imienny za koszty wizyty czy zakupione leki. Po powrocie zwrócimy poniesione koszty. Jeżeli trafiacie Państwo do placówki poleconej przez Centrum Alarmowe to takich sytuacji być nie powinno"
Jeśli wystawiany jest rachunek za opłaconą wizytę, to jakie informacje powinny się na nim znajdować, żeby został uwzględniony przez firmę ubezpieczeniową?
"Rachunek imienny na osobę ubezpieczoną, wyszczególnione koszty usługi z opisem czego dotyczyła, taka sytuacja powinna być zgłoszona do Centrum Alarmowego i nadany numer sprawy /szkody"
Kiedy otrzymam zwrot kwoty, która została wydana na zabieg, jeśli osobiście płaciłam za wizytę?
"To tylko sprawa techniczna, po przekazaniu dokumentów w formie zdjęć , skanów do likwidatora zajmującego się daną sprawą/szkodą i wskazaniu numeru konta bankowego do zwrotu, my także jako agenci pomagamy naszym Klientom w takich sytuacjach,jak oczywiście jest taka potrzeba"
2. Co zrobić, jak ząb się złamał, ukruszył, wypadła plomba? Jeśli uwzględnia to polisa, to jak postępować?
"Leczenie takiego zęba jest tylko możliwe na zasadzie zaleczenia by móc powrócić do kraju, nie da się z takiej polisy leczyć zębów za granicą, nie taki jest cel ochrony z tego rodzaju ubezpieczenia, jak nagły wypadek, ktoś się przewróci, uszkodzi zęby to pokryjemy koszt pomocy po wypadku ale nie długiego leczenia zębów by je odtworzyć"
Marek Krzynowek
*****
*****
Zobacz cały post i wszystkie komentarze na naszym fanpage >>>>
Pakiet Ubezpieczeń dla Opiekunki za Granicą dostępny w sprzedaży jest tylko w
Agencji ERGO Hestia S.A.
10-536 Olsztyn, ul. Mrongowiusza 10A
Biuro czynne:
poniedziałek - piątek: 9.00 - 16.00
tel. 89 535 52 25
tel. kom. 503 017 650
biuro@ergo-olsztyn.pl
POLECAMY
NOWOŚĆ - zobacz szczegóły Pakietu Ubezpieczeń dla Opiekunki za Granicą >>